חילופי משמרות: גולן החליף את אייזנקוט

    קובי פינקלר No Comments on חילופי משמרות: גולן החליף את אייזנקוט
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום נערך טקס החלפת סגן ראש המטה הכללי בלשכת ראש המטה הכללי. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, סגן ראש המטה הכללי היוצא, אלוף גדי איזנקוט, וסגן ראש המטה הכללי הנכנס, אלוף יאיר גולן.

    אלוף יאיר גולן החליף בתפקידו את אלוף גדי איזנקוט, אשר מילא תפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

    מדברי שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון: "גדי, קודם כל תודה על מה שעשית כאן בתור סגן רמטכ"ל. יצא לי לראות אותך מקרוב כשר, בהערכה כמובן, על הדרך שבה ניווטת את הדברים בתקופה לא פשוטה, מבחינת אילוצים תקציביים. על הרקע הזה ולא רק כנראה, המלצתי עליך שתהיה הרמטכ"ל הבא. יאיר, אתה התחלת כבר בטח לגלות כמה דברים שגם כאלוף פיקוד לא ראית ולא הכרת. אתה מגיע עם תרמיל מלא ממסלול השירות ומהתפקידים הקודמים. תפקיד סגן הרמטכ"ל זה משהו אחר, כי הוא המפגש הראשון בין בניין כוח להפעלת כוח. יש פה עשייה עצומה ואתגרים עצומים בתקופה מאתגרת מכל הבחינות".

    מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ: "גדי, עשית זאת בצורה מצוינת, והשנתיים האחרונות היו בבחינת להיות סגן לכל דבר ועניין ולרכז את עבודת המטה הכללי כמו שצריך. יאיר, אתה מגיע עם הרבה מאוד ניסיון, ואין לי ספק שתשכיל לזהות את התפקיד בצורה נכונה. זו תקופת כניסה לא פשוטה בכלל, בטח מהפן המשאבי, ששם עיקר המשקל שלך צריך להיות, לצד הרגישות המבצעית והאתגר היותר גדול שמחייב הובלה".

    מדברי סגן ראש המטה הכללי היוצא, אלוף גדי איזנקוט: "יאיר, התפקיד הזה הוא תפקיד מאתגר במיוחד, בשל השתנות האיומים, הסיכונים הרבים, לצד ההזדמנויות. אני משוכנע שתכניס רוח חדשה, רוח רעננה ותרומה משמעותית למטה הכללי ולצה"ל כמו שעשית בכל התפקידים עד כאן. אני רוצה להביע הערכה רבה לך, הרמטכ"ל, בני גנץ, לאחר היכרות של 30 שנים, על השותפות, החברות, ועל הדרך בה אתה מוביל את המטה הכללי. אני חושב כי המאפיין את המטה הכללי, ואת צה"ל תחת פיקודך, הוא אווירה מקצועית, עניינית, עם רמת דרישות ונורמות גבוהה מאוד, תוך יצירת אווירה יוצאת מן הכלל, ואני משוכנע שכך ימשך גם בעתיד. אני מצפה ליטול אחריות גדולה יותר ולהמשיך ולחזק את צה"ל ואת ביטחון מדינת ישראל".

    AVI_2199_s

    _GAD1928_s

    _GAD1856_s

    _GAD1797_s



    0 תגובות